اطلاعاتی تخصصی در مورد انواع قهوه
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ادامه موضوع قبلی خود و بررسی و انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای برای شما سعی داریم به طور کلی تفاوت ها و مزیت های این دو را برای شما بازگو کنیم.

سعی داریم تا شما با اطلاع از آن منو کافه خود را مدرن کنید و در راه اندازی کافی شاپ موفق شوید. امروزه داشتن اطلاعات برای انتخاب و خرید یک وسیله که بتواند تمام نیاز های ما را رفع کند از اهمیت بالایی برخوردار است، تجهیزات و وسایل قهوه نیز از این موضوع مستثنی نیست و ما در اینجا موضوع انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای را بررسی می کنیم.

اگر شما عاشق طعم ها و بافت های ظریف قهوه خود هستید و دنبال این هستید که ویژگی های طعمی قهوه خود را به طور کامل درک کنید پیشنهاد ما فرنچ پرس است!

نحوه کار فرنچ پرس به گونه ای می باشد که دم شده ما یکی از خوش طعم ترین ها از نظر رایحه و عطر شود، تقریبا رایحه ای شبیه به قهوه دم شده ترکی به همراه می آورد.

قهوه شما در فرنچ پرس خیلی خوب خیس می خورد یا حداقل همانطور که شما دوست دارید، دمای آب در آن به خود شما بستگی دارد، به این معنی که اگر دوست دارید می توانید با دمای پایین تری کار کنید و اگر قهوه لایت تری دارید می توانید آن را برای مدت طولانی تری اجازه دم کشیدن دهید.

روغن های قهوه نیز در آن بهتر بیرون می آیند، در حالی که در مورد قهوه ساز قطره ای، این سطح از جزئیات در فنجان شما وجود نخواهد داشت، البته این موضوع می تواند هم خوب باشد هم بد، بسته به خواسته شما از قهوه تان دارد.

هنگام تهیه قهوه فارغ از نوع رست دمای آب بسیار مهم است، اکثر قهوه ساز های قطره ای به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که قهوه را به نقطه جوش نمی رسانند، زیرا آنها برای ارائه قهوه خوب ساخته شده اند.

این موضوع نیز بسته به شما می تواند خوب یا بد باشد زیرا در رست های متوسط و دارک خیلی دمای بالای آب در آن تاثیر گذار نمی باشد اما این موضوع برای رست لایت کمی متفاوت است، همانطور که گفتیم این دستگاه گزینه مناسب برای آن نمی باشد.

این موضوع که خرید قهوه بیشتر به طور بسته بندی و محصولات آماده از فروشگاه ها می باشد باید به آن دقت کرد که بیشتر شرکت ها و برندها سعی می کنند قهوه های خود را در آسیاب های ریزتر عرضه کنند.

البته وجود دارند مراکز خرید قهوه تخصصی که انواع مدل های کلی از آسیاب قهوه را در اختیار دارند و عرضه می کنند ولی ما حالت کلی آن را بررسی کردیم.

هرچه آسیاب کوچکتر باشد سرعت استخراج آن سریعتر است، مانند اسپرسو. این امر گاهی اوقات منجر به استخراج بیش از حد می شود، برعکس ، هرچه آسیاب بزرگتر باشد ، سرعت استخراج آن کندتر است که باعث می شود طعم آن برجسته تر شود.

آسیاب های بزرگ قهوه باعث می شوند تا کافئین و طعم آنها آزاد شود و طراحی فرنچ پرس به گونه ای است که این آسیاب ها گزینه مناسب تری برای آنها می باشد، زیرا آسیاب های ریزتر درون فرنچ پرس قوطه ور می شوند و طعم خوبی به قهوه شما نمی دهند.

در حالی که این موضوع برای قهوه ساز قطره ای فرق می کند و به گونه ای طراحی شده که آسیاب های ریزتر که خیلی خیلی بیشتر در دسترس می باشند به خوبی در آنها دم کشیده شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد زمان دم کشیدن نیز این موضوع در مورد قهوه ساز قطره ای خیلی قابل کنترل نیست، هرچند می شود با تنظیم فیلتر آن کمی این زمان را تغییر داد ولی باز هم مشکلات خود را دارد.

اما فرنچ پرس به شما امکان کنترل همه چیز را می دهد، بله کاملاً همه چیز! در صورت تمایل دمای آب می تواند تا 80 درجه سانتیگراد در 176 درجه فارنهایت باشد و می توانید رست لایت و متوسط ​​خود را به میزان دلخواه خود دم کنید.

جنبه دیگری که باید هنگام تهیه یک قهوه ساز جدید به آن فکر کنید، این موضوع است که تمیز کردن آن کار آسانی است؟

در این مورد فرنچ پرس قطعا بازنده رقابت خواهد بود، می بینید که فیلتر فلزی که محلول قهوه را از دم کرده قهوه جدا می کند بسیار بسیار سخت تمیز می شود. حتی اگر مدلی دریافت کنید که دارای یک فیلتر کاملاً ساده باشد، اما موضوعی وجود دارد به نام روغن قهوه که باید به آن توجه زیادی در انجام اینکار کنید.

گوشه ها و منافذی وجود دارد که روغن به آنها نفوذ می کند و شما واقعاً نمی توانید با اسفنج، اسکاج یا گاهی حتی با برس به آنها برسید.

و اگر نتوانید فیلتر را خیلی خوب تمیز کنید، جمع شدن آن وقتی با مرور زمان اتفاق می افتد باعث ایجاد  طعم و مزه ای به قهوه می شود که طعم اصلی قهوه شما را کمی تحت تاثیر قزار می دهند.

منبع : راه اندازی کافی شاپ





:: برچسب‌ها: تکنیک راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: